Σήμερα μπορεί να θεωρειται κάτι το δεδομένο αλλά πότε και που χρησιμοποιήθηκαν οι υπολογιστές σε μια ταινία για να δημιουργηθεί μια τρισδιάστατη απεικόνηση ή ακόμη και ένας ζωντανός χαρακτήρας
Το πρώτο οπτικό εφφέ από υπολογιστή:
Η πρώτη ταινία που χρησιμοποίησε τους υπολογιστές για να δημιουργήσει ένα οπτικό εφφέ (μία δισδιάστατη κατασκευή στο ένα επίπεδο ενός υπόγειου εργαστηρίου) ήταν το The Andromeda Strain το 1971. Το εφφέ ήταν αρκετά προχωρημένο για την εποχή του και ήταν δουλεία του Douglas Trumbull (που επίσης δούλεψε και στο “2001: A Space Odyssey”), James Shourt, και του Albert Whitlock (που επίσης δούλεψε στην ταινία του Alfred Hitchcock “The Birds”).
Το πρώτο ‘πραγματικό’ Animation σε υπολογιστή παγκοσμίως:
Η ταινία μικρού μήκους “The Hunger” (1974) από το National Film Board Of Canada είναι η πρώτη animation ταινία που βραβεύτηκε από ένα Academy Award (σαν καλύτερη ταινία μικρού μήκους). Η δισδιάστατη, 11 λεπτη ταινία που αφορούσε την παγκόσμια πείνα, ήταν η πρώτη προσπάθεια χρησιμοποίησης των υπολογιστών για να ‘συμπληρώσουν τα κενά ανάμεσα σε ζωγραφιές κλειδιά που σχεδίαζε ένας άνθρωπος. Επειδή ένας υπολογιστής δημιούργησε το animation που περιγράφονταν στις εικόνες, είναι το πρώτο παγκόσμια πραγματικό animation σε υπολογιστή.
Το πρώτο Animation σε ταινία χρησιμοποιώντας 3D CGI:
Η πρώτη ταινία που χρησιμοποίησε 3D εικόνες που παρήγαγε ένας υπολογιστής για να δημιουργήσει ένα animation, ήταν η ταινία ‘Futureworld’ του 1976. Το χαρακτηριστικό της ταινίας ήταν ότι ο υπολογιστής παρήγαγε τις εικόνες ενός χεριού και προσώπου. Το χέρι ήταν μια ψηφιοποιημένη εκδοχή του αριστερού χεριού του Edwin Catmull, που αργότερα δημιούργησε την Pixar Animation Studios. Τα CGI εφφέ της ταινία αργότερα τους απονεμήθηκε το Scientific and Engineering Academy Award το 1994.
Το πρώτο 3D Animation σε ταινία
Δεν αποτελεί καθόλου έκπληξη ότι η πρώτη ταινία που χρησιμοποίησε 3D Animation ήταν η ταινία Star Wars το 1977. Απεικονιζόταν ένα τρισδιάστατο μοντέλο του Death Star με σκοπό να βοηθήσει τους rebel pilots στην εκπαίδευση τους. Το animation ήταν αρκετά απλό και δεν είχε κάποιου είδους υφή (texture) ή σκίασης. Παρόλα αυτά ήταν αρκετά πρωτοπόρο για την εποχή του.
Ο πρώτος χαρακτήρας δημιουργημένος από υπολογιστή
Υπάρχει κάποια διαφωνία για το ποιος δημιούργησε τον πρώτο CGI χαρακτήρα. Μερικοί πιστεύουν ήταν ο πολυεδρικός χαρακτήρας ‘Bit’ στο Tron. Μα επειδή οι περιορισμένες σε εύρους κινήσεις του και animation μερικοί πιστεύουν πως ο ‘Bit’ δεν είναι ο πρώτος πραγματικός χαρακτήρας. Άλλοι πιστεύουν πως ο πρώτος χαρακτήρας ήταν αυτός στην ταινία Young Sherlock Holmes του 1985. Ο χαρακτήρας σχεδιάστηκε σαν μια βαμμένη φιγούρα σε γυαλί η οποία ζωντάνεψε.
Κάνε πρώτος σχόλιο για το "Η πρώτη χρησιμοποίηση των υπολογιστών για τη δημιουργία οπτικών εφφέ σε ταίνιες"
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να σχολιάσετε όλοι χωρίς να συνδεθείτε. Για καλύτερη εξυπηρέτηση, παρακαλώ όπως χρησιμοποιείτε κάποιο ψευδώνυμο.