Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

Πνευματικά δικαιώματα; Και εμένα τι με νοιάζει;

Ανήκει στις κατηγορίες:

Αφορμή αυτού του άρθρου είναι όταν ανακάλυψα ότι κάποιο γνωστό ελληνικό blog (δεν θέλω να αναφέρω όνομα), έχει κάνει αντιγραφή κάποια άρθρα μου ακριβώς όπως τα έχω γράψει, μαζί με τους τίτλους και τις εικόνες μου. Αν κάποιος σου έχει στείλει το άρθρο, τότε διασταύρωνε καλύτερα τις πληροφορίες σου, αν όχι τότε τι να πω;

Ένα άρθρο για να ολοκληρωθεί χρειάζεται κόπο και χρόνο. Πρέπει πρώτα κάποιος να έχει την ιδέα, πρέπει να ψάξεις πληροφορίες γύρω από την ιδέα, να διασταυρώσεις τις πληροφορίες, να φτιάξεις τις εικόνες ή βίντεο και τέλος να το δημοσιεύσεις, όλα αυτά απαιτούν αρκετό χρόνο. Δεν γίνεται να έρχεται ο καθένας και να κάνει copy/paste την δουλειά σου, χωρίς καν να σε ρωτήσει.

Εντάξει θέλω να μοιραστώ την δουλειά μου με άλλους και χαίρομαι όταν η δουλειά μου είναι αρκετά καλή για να την μοιραστείς αλλά όχι και έτσι.

 

Θες να μοιρασείς την δουλειά μου; Κάνε την τότε με τον ΣΩΣΤΟ τρόπο

Γράψε ή αν θέλεις αντίγραψε μόνο μια μικρή περίληψη της δουλειάς μου κάτω φυσικά από διαφορετικό τίτλο και στο τέλος απόδωσε ένα ορατό link για την πηγή του άρθρου. Και φυσικά δεν κάνεις αντιγραφή τις εικόνες που βρίσκονται στο άρθρο.

Αν η ιστοσελίδα σού έχει διαφημίσεις τότε έρχεσαι υποχρεωτικά σε επαφή με τον συγγραφέα του άρθρου και αν σου δώσει αυτός την έγκριση, τότε και μόνο τότε προχωρείς σε δημοσίευση του άρθρου.

Υπάρχουν εργαλεία στην διάθεση ενός blogger για να ανακαλύψει αν κάποιος έχει κάνει αντιγραφή. Ένα από αυτά είναι το copyscape που ελέγχει στο διαδίκτυο αν το άρθρο έχει πέσει θύμα πλαγιαρισμού.

 

Είμαι και εγώ θύμα

Ναι είμαι θύμα. Αν κάθομαι και σκέφτομαι, τρώω ώρες στο ψάξιμο και έρχεται ο άλλος και αντιγράφει έτσι απλά τα άρθρα μου, τότε πως αλλιώς μπορείς να με χαρακτηρίσεις;

Αν ανακαλύψεις ότι έχεις πέσει θύμα το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να έρθεις σε επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας. Αν αυτός δεν συμμορφωθεί τότε πρέπει να έρθεις σε επικοινωνία με την Creative Commons, που χορηγεί άδειες μόνο και μόνο για αυτό τον σκοπό, και τους λες τι συνέβηκε.

Τέλος πρέπει να έρθεις σε επικοινωνία με την Google και να αναφέρεις το γεγονός έτσι ώστε η Google να αφαιρέσει το αντιγραμμένο άρθρο από την μηχανή αναζήτησης της. Αν η ιστοσελίδα έχει και λογαριασμό στην adsense, (αυτή που παρέχει τις διαφημίσεις Google) τότε η Google καταργεί και τον λογαριασμό της εν λόγω ιστοσελίδας, λόγω παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Και αν η Google σε διώξει από την adsense δεν μπορείς να ξαναμπείς.

Και η ιστορία συνεχίζεται…

[Πηγή]

Spread The Love, Share This Article

Σχετικά άρθρα

Κάνε πρώτος σχόλιο για το "Πνευματικά δικαιώματα; Και εμένα τι με νοιάζει;"

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να σχολιάσετε όλοι χωρίς να συνδεθείτε. Για καλύτερη εξυπηρέτηση, παρακαλώ όπως χρησιμοποιείτε κάποιο ψευδώνυμο.

προσφατα σχολια